måndag 28 maj 2012

Unna sig en klippning!

Ja, det var på tok för lång tid sen Nathalie klippte sig, och har gått och dragit på det. Men i fredags tog jag mig tid :) Sjukt billigt, 32 dollar. Alltså inte ens 200 svenska kronor. Inte helt fel :)

Något som är skillnad mot Sverige är att..eller vissa salonger har så i Sverige oxå, men här är det standard. Och det är att de tar betalt om man vill ha tvätt å styling. "Dry cut" är bara klippning sen kostar det extra. Vissa tar upp till 50 dollar (250 kr) bara för hårblåsningen..eh, nej jag tror jag gör det hemma :)

  Inte sån jättestor skillnad men det ser mkt bättre ut nu än vad det gjorde innan. Skaffade "klippkort" där oxå så man får rabatter och så. Varför inte om en klippning kostar 32 dollar?

Jag köpte även en "kur" för håret som man ska ha i när man har tvättat det. Kan verkligen rekommendera den till er som har långt hår och färgar det mycket (*host* Louise). Håret känns underbart efteråt ;) Även jag som fönar och blåser mycket har nytta av den! Allt gick på 65 dollar så det var inte alls farligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar