söndag 4 november 2012

Helgsuppdatering


Idag har vi haft söndag och när hemlängtan eller skolarbete inte tar upp våran tid har vi det ganska bra. :) Började dagen med att ta oss till gymmet en timme så vi var klara för dagen vid lunchtid. Gick till affären och köpte lite saker till en lunch (mackor och processed cheese..nyttigt värre..). Nu i vår/sommartider finns de sötaste ankungarna!!!!! Kolla va modiga dom är =)


Vi satt i Queenstown Garden, lungt och skönt och det blåste lite men uppe här blåste det ingenting :) Vi gav nog ankorna mer mackor än vad vi åt..



Vi passade på att skriva lite vykort =) 



Njuta i solen alltså!! Helt underbart ute idag. Och oroa er inte, jag smorde i mig sjukt mycket, så nu är jag bara brun inte ett dugg röd ;) 


Vi hade köpt en varsin kaka som vi lämnade i solen, jävligt smart haha. Bara choklad och nu var det mer choklad i förpackningen än på kakan! Godare kaka får man leta efter. Det finns en butik här som heter Cookie Time - underbara skapelser!

När klockan började närma sig fyra var det dags att ta sej hemåt för Tobias måste plugga och gå över till Tanika som bor granne med oss för att kolla på lite anteckningar. Så jag ligger i sängen och läser lite och tog nyss en varm dusch för att få bort all solkräm :) Ja, sämre söndagar kan man ju ha! 

Detta var en bra dag. Alla dagar är inte såhär bra. Vi har fasiken vart borta snart ett år. Nathalie har fortfarande sjuk hemlängtan emellanåt men det är lite lättare nu när solen tittar fram. Jag vill lixom inte fästa mig för mycket vid saker och ting, vi ska ju lämna folk här oxå. Saknar mina vänner och min familj så otroligt mycket, känns som att alla barn kommer vara tonåringar och till och med 2 stycken kommer vara över 18 år. Men jag vet att de finns kvar när jag kommer hem igen. Dagar som denna gör det lättare. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar