torsdag 1 november 2012

Lite guldkant på tillvaron!

Alltså, mina fötter DÖR på jobbet. Svarta träningsskor. Vi måste ha svarta skor och eftersom jag går varje morgon (50 min) så vill jag ändå ha hyfsat bra skor så jag inte får ont i kroppen, så har ett par rätt tjocka skor på mig hela dagarna. Men nu börjar det bli så jäävla varmt att jag känner hur uppsvällda fötterna är efterjobbet så vill ha lite bättre sommarskor :) Jag har bara flipflops om man ska ha skor till vardags så idag passade jag på när jag slutade 12 och inte hade något annat för mig :) Hittade dessa (det är sjukt svårt att hitta bra skoaffärer här eftersom allt är träningsskor..) på en affär i Frankton för 40 dollar. Inte så tokiga :) De var på rea så jag funderar på att åka ut dit och hitta ett annat par  så man har lite variation, har i princip bara träningsskor och högklackat. Vad tycks, rätt fina va?? :)




Efter det åkte jag och hälsade på min tant Trudy som jag tyvärr inte sett på 4 veckor då jag varit för trött/lat/ledsen/eller inte orkat åka dit. Men idag tog jag mig tid och hade med mig en present till henne. För två veckor sen var jag Tobias och Sean på frälsningsarmens stora outlet typ och då hittade jag en samling av tunna häften med 20 olika kompositörer, en för varje bok. Trudy ÄLSKAR klassisk musik så jag köpte hela samlingen för 10 dollar till henne. Sjukt billigt, satt gamla prislappar på häftena, minst 10 dollar STYCK. Säkert värt en massa pengar då det var rätt gamla. Så jag gav dem till henne idag och som hon blev glad :) Verkligen värt 10 dollar! Sen kunde hon inte sluta prata om alla kompositörer och deras liv och berättade historierna som om vart med själv haha!

Nu ligger jag hemma och väntar på att Tobias ska sluta innan vi ska ut på en promenad :) Hur har ni haft det idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar