torsdag 17 januari 2013

Här var det dåligt bloggande!


FY vad tråkiga vi har varit, knappt bloggat alls. Men vi har inte gjort så mycket roligt heller. det har mest regnat (och till och med snöat FYRA gånger i Januari uppe på bergen). Inte så kul väder att göra så mycket kul i heller. Plus att vi var lite panka efter Auckland såklart! 

MEN Nathalie måste göra ett jävla bra jobb alltså. När vi var i Auckland missade jag fem arbetsdagar..och här får man inte betald semester innan man jobbat på samma ställe över ett år så det kunde jag ju fetglömma. MEN när lönen kom smsade min chef och sa att han hade gett mig betalt för juldagen och annanadag jul I ALLA FALL! OCH då får man mer pengar eftersom det är public holidays så jag fick normal lön iallafall! Så iställer för fem obetalda dagar blev det 2. Underbart, tack James du räddade oss i fattighetsveckorna. Grym jag är!!


Ja, ni ser ju här vad mycket vatten det är ju sjön på grund av regnet. I vanliga fall hoppar barnen från bryggan. Nu kan man knappt se kanten på den (syns inte på bild). Det har till och med varit översvämnings varningar. Stranden, helt borta. Trappen vid stranden, helt borta. Men vi klarade oss, det var verkligen på gränsen! Nästan lite tråkigt, hade varit kul å se stan svämma över ;)

Ja, vad mer kan man säga. Nathalie sömnsvårigheter har lugnat ner sej, men mardrömmarna kvarstår. Fyra nätter i rad denna vecka har jag drömt att Thommy dött två gånger, Nicky en gång och jag en gång. Inte så jävla roligt. Men jag sover bättre och somnar som en stock. :) 

SNART KOMMER VI HEM. Var ska vi bo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar