måndag 12 mars 2012

Halvdåligt bloggande

Jepp, nu är det måndag morgon (eller halv tolv på förmiddagen) och ni hemma i Sverige har söndagkväll. Det har vart lite dåligt bloggande för oss för vi har haft en rätt "vanlig" vecka.

Tobias pluggar och står i och gör sina uppgifter väldigt bra. (Tycker Nathalie). Igår hade vi söndag som bestod av regn hela dagen och Tobias pluggade hela tiden så Nathalie låg och kollade på sista säsongen av Dexter. Lungt och skönt med andra ord. Detta inlägg blir mkt Nathalie nu, för Tobias är inte hemma..

Nathalie har kämpat mycket med hemlängtan de sista dagarna, så det är skönt att det är ny vecka = nya tag! Jag har haft lite "skuldkänslor" för att jag längtat hem. Har känt att jag BORDE inte ha det eftersom vi är på NYA ZEELAND! Men vi hade ett prat som fick mig att känna mig lite bättre. Tobias sa att bara för att det är långt hemifrån och otillgängligt för många så betyder det inte att jag automatiskt älskar att vara hemifrån. Hemma är alltid hemma. Det gjorde mycket. Sen skypade vi lite med mina knäppa systrar som fik mig att känna mig mycket bättre :)

Så, vad händer denna vecka? Nathalie ska på möte (no shit..) på torsdag. Ett informationsmöte med ett företag som heter PORSE. De jobbar med barnvakteri, men är lite mer pedagogiska eller hur man ska förklara det. Jag vet inte exakt deras filosofi men ska dit och lämna CV och HOPPAS på en till inkomstkälla. Att bara jobba 2½ timme om dagen stressar ihjäl mig just nu.... Ska även försöka testa gymmet denna vecka. Jag mår inte heller så bra när jag inte rör på mig. Men det är så dyrt, 20 dollar i veckan, ca 110 kr. Därför vill jag ha en ny inkomstkälla...

Mh, vad mer kan vi berätta. Jo, ni vet St. John Nathalie håller på med? Ambulanskårens Kadettprogram. Jag gör det som sagt frivilligt varje tisdag. Träffar en grupp uniformerade ungdomar och har träffar med olika teman och de har olika uppgifter de ska göra för att få sina brickor att sätta på sin uniform. Just nu jobbar jag tillsammans med en kvinna som heter Tanya och hon är Division Manager och jag är Assistant Manager. Jag hjälper henne med det hon planerat och så, det är hon som bestämmer helt enkelt. Förra torsdagen åkte jag med den större chefen Lynn till "grannkommunen" Alexandra som ligger en dryg timmes bilfärd från QT. Där var det ett möte med de som jobbar med ungdomar i hela Otago regionen. (QT ligger i Otago). Och i bilen sa hon såhär:

Tanya söker nya jobb och kommer flytta från Queenstown när och om hon får ett jobb. Så gissa vem som blir chef för kadettprogrammet?? JAG!! Lynn frågade mig om jag var intresserad och det var jag verkligen. Det är förtfarande frivilligt, så inget betalt, men jäkligt kul och BRA på mitt CV sen. Plus att jag har ngt mer att lägga mig energi på.

Ska oxå överasska min tant jag hälsar på! Hon älskar countrymusik men har inte hört på hur många år som helst (fy fan å bo på hem....) så jag har laddat ner MASSA musik till henne som vi ska lyssna på :)

Nä, dags att ta sej ut. Solen lyser. PUSS

1 kommentar:

  1. Heja Nathalie! Hemlängtan är ett gissel. Trösta dig med att det hade uppstått även om du hade varit stationerad i Säffle...Stolt far ser att Tobias är flitig och satsar. Han verkar också kunna gjuta mod i dig, duktig pojke... Vi hörs!

    SvaraRadera