fredag 2 mars 2012

Vardag

Hallå hallå! Det har inte varit så mkt bloggande i veckan för vi börjar komma in i rutiner och vardag även här :)

Det börjar bli höst och det börjar bli väldigt kallt..eller "väldigt" det är fortfarande över 15 grader. Men ni ska se vad vackert det är när det är snö på bergen och solen lyser på..ska ta massa fina bilder sen när kameran är med :)

Vad händer annars? Nathalie har fått ett extrajobb som barnvakt åt turister. Jag får välja själv när jag ska jobba så det är ju bra och det är 15 dollar i timmen, men 3 timmar mini varje gång. Lönerna här är HEMSKA. Det är  knappt ngn som tjänar ngt alls så väldigt många har två tre jobb fast de har barn och så. Viktoria som vi lärt känna tjänar 13 dollar i timmen. Jag tjänar "ganska" bra för jag kommer få mellan 15-20 dollar per timme och det är rätt mkt här. Tråkigt nog så är ju mitt jobb nu enbart 2 ½ timme om dagen.

Mh, vad annars? Vi ska på bio i helgen, kanske testa simhallen och gå ut och klättra upp för Queenstown Hill. Ingen utgång denna helg.

Mjölken smakar fan ibland och det är uppförsbackar jämt känns det som. Tobias har fullt upp i skolan men klarar sej mycket bra (tycker Nattis) och idag är han och testar Shotover Swing med sin klass! han får berätta mer om det när han kommer hem.

Ja, mer spännande ändå är inte vår vecka just nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar