torsdag 16 februari 2012

Nathalie har ännu ett jobb!

Yes, i förrgår så kollade jag i vår lokala "gula sidorna" och såg att det var ett företag som heter Around the Clock som gjorde annons för föräldrar om sitt företag. Så jag mailade dem samma kväll och igår fick jag svar tillbaka om att Bridget, chefen, ville träffas idag torsdag. Snabba bud! Så klockan ett fick jag testa ett nytt café Halo i sommarsolen, inte helt fel. Jag trodde det mer var en informationsträff men jag fick jobbet om jag ville ha det. :)

Det är inte världens bästa, men det är alltid bra med erfarenhet! Så vad är det? Det är ett "barnvaktsföretag" som är riktad mot turister som har barn. Mycket hotell och andra kiwis som kommer på konference och stannar lite längre och så. Så det är att vara barnvakt helt enkelt :) Ålder 0-14 år så det kan bli hur kul som helst med olika åldrar. Så väljer jag själv när jag vill jobba. Man får messa varje måndag när man INTE kan sen kan man få ett sms dag eller kväll om ett pass. Kan man så tar man det, annars är det bara att säga nej. Minst tre timmar per tillfälle men oftast är det en hel kväll eller en hel dag då päronen vill åka skidor och sånna saker! Lönen är såklart inte så bra här heller eftersom ALLT är minimumlön här så jag får 15 dollar i timmen, typ 83 kronor. Men det är bättre än ingenting och jag gör inget vettigt på kvällarna när Tobias pluggar ändå och har inget jobb på dagarna!

Så det här blir nog bra tillslut :) Skönt att man får välja lite själv när och om man kan! Spec nu när det blir vinter i en pytteliten dyr stad! Så, grattis till mig som har lyckats få ännu ett arbete ja kan ha på cvt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar