torsdag 23 februari 2012

Nathalie + Volontär = ?

Yes, det gäller att hålla sig sysselsatt!!

I tisdags var jag på ett möte med representanter som jobbar med ungdomar i Queenstown. Det var kanske 15 olika instanser och mötet var typ en timme. Så jag fick presentera mig och jag berättade att ville jobba med ungdomar och lite så. Så efter mötet kommer det fram en kvinna som heter Lynn och frågade om jag var intresserad av att vara "samtalsledare" åt en ungdomsgrupp en gång i veckan! :) Det lät väldigt intressant och det var tisdagkvällar så jag åkte dit efter jobbet för att kolla in var det var. Så vad var det då?
Jo, det finns ngt som kallas St. John här, det är ett internationellt bolag och finns över hela världen och här i QT har de hand om ambulansvården och så. Det de oxå gör med ungdomarna är bla detta på tisdagar vilket är ett "cadett programme" och det är ca 10-20 ungdomar upp till 18år som har jättefina uniformer på sig så får de lära sig allt möjligt..det lättaste sättet är nog att jämföra de med scauterna... det verkade superkul och det är nog lättare att förklara när jag har kommit igång med det :P Men det är inget betalt men det är en fot in i den organisationen och jag får lite diverse utbildningar och förmåner :) Verkar iaf superkul!!

Sen har jag oxå blivit volontär för Frälsningarmén en gång i veckan i deras gamlingprogram.. Så igår var jag och mötte den kvinna jag ska träffa en timme i veckan och bara sitta å prata och vara trevlig med. Hon är 95 år så ni kan ju gissa vad mycket hon kan ha att berätta om! :) Det var liiite svårt dock med engelskan eftersom de inte riktigt pratar helt rent men man lär sig väl. Kommer nog se bra ut på CVt när ja kommer hem iaf ;) jag var inte helt bekväm med situationen eftersom gamlingar och jag går sådär ihop men ja tänker att när man väl lär känna henne så blir det nog skoj :) I sure hope so!!

Så fick jag ett mail igår av en kvinna som ville ha med mig på massa volontärsaker men ja skrev att hon får skicka deras newsletter så kan ja se vad som finns! Varför gör jag detta när det inte är betalt?

1. Bra på cvt.
2. En fot in.
3. Hålla sig sysselsatt!!
4. Vem vet, kanske växer jag som person en smula oxå ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar