måndag 13 februari 2012

Nathalies nya jobb!

Trots att jag inte skulle ha börjat förrän nästa måndag har jag redan jobbat 4 eller 5 pass :) Var in och sa hej förra tisdagen till min nya kollega Rachel och blev kvar hela eftermiddagen och har jobbat alla vardagar sen dess :) Det är väldigt många barn så även om jag inte skulle ha jobbat har de ringt in mig ändå och frågat om jag kan komma ner! Rätt bra betyg på att man gör ett bra jobb, eller hur? :)

Så hur är det då? Ja, det är MÅNGA barn...förstår nu att dagisfröknar och lärare måste vara helt slut efter att ha jobbat en hel dag, jag är ändå bara där 2-3 timmar per dag. Så, jag börjar klockan 3 och då ska jag gå till skolan och hämta upp alla barn som går på den skolan som ska vara med oss. Det är väl runt 20 stycken och de är så söta med små skoluniformer och kula västar och hatt för solen. Så är det jag och en tjej till som jobbar som går med dom från skolan till Playcentre:t där de ska vara. Så har de afternoon tea innan de får leka. Så har vi en planerad aktivitet för de barnen som vill ha ngt att göra. Än så länge har jag varit den personen som varit utomhus och lekt massor (och sagt till massor..phew..). Hur vet man om man har bra kondition eller inte? Lek tjuv och polis med barn!! Gud så de kan springa!! :P

Så får de leka inne och ute till ca 17 då vi ska plocka ihop och leka lite lugnare innan föräldrarna kommer och hämtar dem :) Och jäklar vad barn kan vara elaka mot varandra och skvallra på varandra :P Jättekul och så, men föredrar nog tonåringar i alla lägen, mycket roligare och enklare :) Lättare att tala klarspråk till en tonåring än till ett barn! En sak är då saker, det blir inga barn här på ett BRA tag ;)

Ja, det är väl ungefär så det går på mitt jobb än så länge! Lönen suger men blir bättre om en månad :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar