torsdag 16 februari 2012

Total skyline experience!!

Här i Queenstown finns ett ställe som heter Skyline. Det är en anläggning uppe på berget här som har en "gondola" eler kabinlift från stan upp på berget så folk lätt tar sig dit. Anläggningen består av en stor byggnad med en stor restaurang/bar, en souvenirshop, teaterscen, café, utsiktsbrygga, bungy jump ställe + lite andra utomhusaktiviteter. Dom andra utomhusaktiviteterna är t.ex. mountainbiking då det finns en hel massa banor i alla möjliga svårighetsgrader nedför berget, Luge som är en slags rullande kälke som man åker med nedför en betongbana, hikingstigar osv.

Idag 16/2 var våran klass på besök upp på berget till skyine anläggningen för att testa på merparten av alla turism-aktiviteter som fanns där. Det blev nästan en hel hel-dag med mountainbike åkande, luge åkande, bungy jumpande och så en liten urinvånar-uppvisning.

Mountainbiking nerför berget här var skitroligt. Jag skulle lätt vilja göra det varje dag om jag hade tid och råd. Luge åkandet var skitroligt det också, speciellt nu när vi var en stor grupp och att vi alla hade 5 åk var på oss. Avslutningsvis blev det bungy jump för alla vilket redan sen tidigare är nåt av det bästa jag vet att göra så det här har varit en vansinnigt bra dag kan jag tycka(en av dom roligaste i livet rent av).

Då en av mina uppgifter i skolan har blivit att skapa en blogg som handlar om det här ämnet och om dom utflykter vi åker på så kommer det snart upp en blogg enbart om allt sånt. Den är fortfarande i planeringsstadiet men jag ska se till att länka härifrån till den så fort den öppnas.

Nu kan det vara tid att lägga sig snart kan jag känna då jag är helt mör i kroppen och faktiskt inte helt ledig imorgon heller.

Kanondag verkligen det här!!
Nåväl... ta hand om er sålänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar