fredag 3 februari 2012

Nathalie på Barista kurs -3 dagar!

Yes, nu var det dags. Suthern institute of technology hade en 3 dagars kurs i Barista som jag tänkte testa...dels för att kanske liiite lättare ge mig in i caféindustrin så jag kan få lite mer inkomst än den lilla jag kommer få av fritidsledarjobbet..och tro mig, det är svårare än vad det ser ut!! Vi var 12 st, 11 tjejer och 1 kille. Fanns en svensk tjej där, supertrevlig som jag hängde mkt med. Skönt med lite sällskap! :P
En espressomaskin, en dubbel.
Tyvärr blev det mkt kaffe som slängdes..
Viktoria förbereder

Att få mjölken rätt var inte lätt! Mina händer var heelt ömma och brända i slutet av den tredje dagen.
Termometer för att hålla koll!
Andra och tredje dagen fick vi öva på att hälla upp snyggt och fint. Helt omöjligt haha!!
En latte och en cappucino den andra dagen..inte så smidigt ÄN. :)
Jag övar och övar! Och skrattar och skrattar!
Slutet av den tredje dagen blev lite bättre! :)

1 kommentar:

  1. Men jäsiken oxå...den där sista kaffekoppen blev ju snygg! Håller tummarna som vanligt att det går bra med jobbsökeriet.

    SvaraRadera