söndag 8 juli 2012

Som det kan bli



Ibland är Nathalie barnvakt åt två flickor här där vi bor. Jag känner deras mamma och deras barn brukar komma till After School Care som jag jobbar med och vi är grannar, så det faller sig ganska naturligt att vara barnvakt ibland :) (Sena betalar föräldrarna mer än vad mina vanliga jobb gör haha). Nu är det skollov i två veckor vilket innebär att After School Care inte är öppet. Vilket innebär att barnen har ingenstans att vara och jag jobbar inte = jag är barnvakt. OCH såhär ser min telefon ut efter 2 minuters uppvisning av alla deras nya klistermärken. :) Dom är så söta, 9 och 7 år gamla, snällaste barnen jag träffat så det är rätt enkelt och roligt att vara barnvakt åt dom! Sist var vi ute och åkte stjärtlapp utan lapp på deras baksida :)

Så nu i veckan ska jag passa dom 4 dagar av fem. Vilket är bra tajming. Nu kanske ni tänker; men jobbar du inte i butiken oxå? Jo! MEN, jag jobbar 3-4 timmar om dagen dessa två veckor för att bli upplärd att kunna jobba dagtid! En av cheferna där ska ha barn vilken sekund som helst så hon tränar upp mig att bli henne typ. Så veckan efter nästa vecka är det måndag till fredag 7-14.30 i butiken som gäller. Inga kvällar, inga helger. YEY! Jag som började med att ha fredag lördag kväll..Jag är alltså AWESOME. Så kan jag göra after school care efter butiken så har jag i pricip fulltid :) Hoppas bara det håller i sig ett tag, vet inte när hon kommer tillbaka och hur mina timmar blir då. Men just nu passar det bra. Tog mig bara ett halvår att få till det som jag vill, haha. Bättre sent än aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar