onsdag 18 januari 2012

En arbetsintervju

Idag har Nathalie varit på en arbetsintervju!


Jobbet är något som kallar After School Program för barn mellan 5-12 år. Man skulle kunna säga att det är som en fritids men mer pedagogiskt inriktat. Det gäller enbart 3 timmar om dagen, mellan 14.30-17.30.

Jane var mycket positiv till mig och sa att jag hade en 'nice present' och att 'i know that the kids will listen to you'. Känns nice. Hon sa oxå att hon gick på magkänsla när hon skulle anställa och att den var mycket bra just nu. Vi hade jättebra personkemi. Hon förklarade oxå att den som blev anställd skulle jobba tillsammans med en annan tjej som heter Rachel och att man skulle få ta över lite av hennes arbetsuppgifter för hon hade lite mycket just nu, så det är inte bara att 'passa barnen'.

Lönen är sådär, men det är det ju alltid när man jobbar med barn, främst på förskoleverksamhet och sånt. Men Jane sa oxå att hon skulle höja lönen efter någon månad, speciellt om man tog på sig lite av Rachels uppgifter. Jane var oxå lite 'orolig' över att jag kanske inte skulle klara det ekonomiskt för det blir svårt att söka ett annat jobb för det är sällan man slutar två lixom..så sa jag att en tjej som heter Sarah kontaktat mig från High School-en och då sa hon: 'jahaaa Sarah, men säg bara att du känner mig, vi är goda vänner. Så kanske hon kan ha dej halvdagar eller så.'


Så, så ligger läget till...jag skulle få veta i början av nästa vecka hur hon tänker sig. Problemet med High Schoolen är att de är på semester till den 28e jan så risken finns att Jane tackar nej på grund av att jag har en kontakt med Sarah...jaja, vi får se! Vore nice med NÅT att göra på dagarna, för jag börjar bli lite uttråkad nu...:P


Tack för att ni lyssnade ;) I'll let you know how it works!

1 kommentar:

  1. Nice! Du ska se att det löser sig. Det gäller bara att få in foten. Håller alla tummar som finns!

    SvaraRadera