tisdag 24 januari 2012

När katten är borta..

..dansar råttorna på bordet. Är det inte så det heter? Här har det varit precis tvärt om. Tobias har från måndag morgon till sent ikväll varit på resa med sin skolklass så han får berätta mer om det när han kommer hem :) Nathalie har haft ännu tråkigare när det inte ens har gått att ringa honom..=/ Igår var det jättedåligt väder så det blev en liten shoppingtur i Frankton..miljoner avsnitt av serier på datorn och popcorn för mig själv. Det gick ganska bra ändå tills jag skulle sova...

En liten seg sak med mig, är att jag är väldigt mörkrädd. Vi har ofta en lampa tänd och sen vi kom till QT har lampan varit mer än ofta tänd. Så igår natt var det extra jobbigt. Tre lampor, tvn på mute och datorn på, sen kunde jag somna runt 3tiden...jätterolig natt.

Men när jag vaknade var det underbart väder ute så jag har turistat lite :) Spenderat på tok för mkt pengar, men det fick det bli så dagen gick fortare tills Tobias kommer hem. Så jag har legat på stranden och lapat sol tills klockan blev 14.00 för då åkte jag båt! 90 minuters 'kryssning' ut på sjön där man kunde gå av och få en tour, men bara båten kostade 50 dollar så det fick vara utan tour den här gången :P Tobias har haft med sig kameran så tog mycket mindre bra bilder med min skitmobil men fattar inte hur man hittar dem på datorn :P men lika bra, man ser knappt nåt iaf haha.

Sen när ja kom tillbaka åt jag jättemycket glass, kan vara den godaste yet. Hemmagjord som var aaaaasgod! Två stora kulor, mocha och vanilla and oreocoockies. Mums! För att sedan ligga en och en halv timme till på stranden. Idag måste ha varit den varmaste dagen sen vi kom. Vindstilla och inte ett moln på himmelen. Vilket gjorde att jag badade för första gången!! Trots att vattnet är väldigt rent och klart är det iskallt!! Vilket gör att man helt enkelt inte badar här, knappt barnen. Men idag var rätt många i och tog ett 'refreshing' dopp, inklusive jag. Och ja, det var ISKALLT så det blev verkligen bara ett dopp. Men hur skönt som helst när det var gjort :)

Sen på bussen hem ringer äntligen min lilla nos och de verkar ha haft jättekul! :) Han får som sagt berätta mer själv sen!

Ush var det ser ut här hemma, disken står i hög och skulle behöva dammsuga för Tobias bara nyser här hemma. Äh, jag har satt igång en tvättmaskin, dammsuga gör jag imorgon :)

Hade hoppats på att få reda på idag om jag fick jobbet eller inte. Håller tummarna för imorgon.

Kram så länge!

1 kommentar: