onsdag 18 januari 2012

QRC - Queenstown Resort College


Blir första gången nu som jag (Pär Tobias) yttrar mig här. Jag har inte riktigt haft nåt eget att säga innan då jag och Nathalie ändå har varit tillsammans och gjort så gott som allt hittills så hennes röst har varit god nog åt oss båda.
Det jag kan säga nu för egen del är väl att skolan har kommit igång ordentligt. En jävligt skön grej med den är att för första gången nånsin känns det som att man har hamnat rätt vad gäller skola/undervisning.
Det vi pluggar nu är faktiskt intressant på riktigt så dagarna går fort och det känns som nåt nödvändigt det man gör så... tolv tummar upp i luften för det.
Det är väl inte heller utan att man har varit orlig över att inte kunna hänga med i kurserna och hamna vilse i en djungel full av komplicerade "business terms" men nu efter att ha kommit igång lite så har jag en betydligt bättre tro på att jag faktiskt ska lyckas klara av det här.
Måndag och tisdag nästa vecka ska vi bort till nåt ställe som heter Milford Sound på vad man kanske kan kalla fältstudier.
Allt jag egentligen vet är att där borta ska vi åka och köra lite "sea kayaking" sen får vi väl se vad mer det blir.
Lite annat roligt som har hamnat på schemat fram över är några diverse äventyrssporter som skolan ska stå för.
Bland annat vet jag att vi ska åka "Luge" och att prova "Canyon Swing" vilket är en av sakerna jag har sett mest fram emot av hela den här Nya Zeelandhistorien så det ska bli nåt helt sanslöst roligt kan jag tycka. Se bilderna nedan :)
Mer uppdateringar kommer längre fram... nu ska det bli gott med nå middag och sen ska jag faktiskt jobba med lite risk analysis så man inte sitter i skiten sen på fredag när det ska lämnas in.
CANYON SWING
LUGE
Ha det bra så hörs vi.Cheers!!

1 kommentar:

  1. Känns bara så rätt!! Klart att Du fixa studierna, det värsta är i början, sen kommer det bara att rinna på!

    SvaraRadera